Próby korygowania wypowiedzi dzieci

Wielu rodziców podejmuje próby korygowania wypowiedzi dzieci, starając się w ten sposób pomóc im w osiąganiu oraz wyższego poziomu rozwoju mowy.

Zasięg starań rodziców w tym zakresie obrazuje poniższa tabela.

Tabela nr 1. Korygowanie poprawności wypowiedzi dzieci przez rodziców.

Opinia rodziców dotycząca   kwestii korygowania wypowiedzi dzieci

Liczba

%

wsłuchują   się w wypowiedzi dzieci i korygują błędy

37

97,4

Nie przejawiają   zainteresowania poprawnością językową dziecka

1

2,6

Razem

38

100

Z tabeli wynika, że prawie wszyscy rodzice wsłuchują się w wypowiedzi dzieci i korygują ich błędy językowe. Pozwala to mieć nadzieję, że we współpracy z nauczycielem przedszkola mogą osiągnąć zadowalające efekty.

Rodzina jako środowisko wychowawcze znajdują się obecnie w trudnej sytuacji mimo różnorodnych na jej rzecz świadczeń, mimo przejmowania od niej wielu tradycyjnych jej funkcji przez palcówki oświatowe.

Trudności związane z planowym przebiegiem procesu pedagogicznego wiążą się również z głęboko zakorzenionym w niektórych środowiskach przeświadczeniem, że wychowanie rodzinne nie wymaga specjalnego przygotowania, z brakiem zrozumienia ze strony rodziców dokonujących się przemian oraz ich konsekwencji dla wychowania w ogóle, w tym także dla wychowania umysłowego.

W rozważaniach naszych warto zastanowić się nad kwestią, w jakim stopniu rodzic może kierować rozwojem umysłowym dziecka, to znaczy jak daleko sięgają wpływy dorosłych zmierzające do kształtowania osobowości dziecka, biorąc pod uwagę wewnętrznie ukierunkowane tendencje rozwojowe i wrodzone właściwości organizmu.

Otóż zadaniem wychowania umysłowego w rodzinie jest nie tylko rozwijanie wrodzonych tendencji i nawyków, ale również wzbudzanie zainteresowań i ukierunkowanie ich poprzez umiejętne działania rodziców. W zakresie sfery intelektualnej można to osiągnąć poprzez zaznajamianie dzieci z otoczeniem społecznym, przyrodniczym, a także aktywizację myślenia dziecka oraz innych procesów poznawczych. Stosowanie przez matki i ojców odpowiednich zasad, metod i środków oddziaływania wychowawczego tj. częste rozmowy z dziećmi, spacery, wycieczki, wspólne zabawy, gry czytanie im bajek, opowiadań, przyczynia się do wzbogacania słownika, pobudza wyobraźnię oraz rozwija pamięć, uwagę i procesy myślowe.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

Analiza wyników badań czyli modyfikatory rozwoju dzieci Czynniki egzogenne Czynniki mające wpływ na kształtowanie zainteresowań dojrzałość szkolna DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA STEFANA SZUMANA dziecko edukacja Efektywność metod aktywizujących Integracja sensoryczna koniec okresu przedszkolnego Kontakt z książką i czasopismem Metody aktywizujące a program wychowania przedszkolnego Metody aktywizujące w wychowaniu przedszkolnym w świetle literatury METODY BADAŃ PSYCHOLOGII PEDAGOGICZNEJ WEDŁUG STEFANA SZUMANA Metodyka i zakres preorientacji zawodowej w wychowaniu przedszkolnym Nauczyciel wychowania przedszkolnego nauka szkolna nauka w szkole NOWE WYCHOWANIE - ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE Organizacja i przebieg badań Osoby opiekujące się dzieckiem Pamięć dziecka w wieku przedszkolnym pisanie prac Podstawa programowa wyznacznikiem programów wychowania przedszkolnego pojęcie czasu wolnego w literaturze Pojęcie muzykoterapii Pojęcie wychowania POZNANIE ŚWIATA - ROZWÓJ PSYCHIKI CZŁOWIEKA praca magisterska Praca nauczyciela prace dotyczące poziomu rozwoju mowy dzieci prace magisterskie prace z pedagogiki Problemy badawcze i hipotezy przedszkole przygotowanie dziecka Przykłady i analiza sytuacji eksperymentalnych próby korygowania wypowiedzi dzieci Rola małżeństwa i rodziny Rozwijanie czynności umysłowych dzieci Rozwój motoryczny dziecka w literaturze przedmiotu start szkolny Uroczystości przedszkolne Uzasadnienie wyboru tematu pracy Wpływ Metody Weroniki Sherborne na rozwój zdolności odróżniania figury i tła u dzieci uczestniczących w sesjach Ruchu Rozwijającego Wpływ Metody Weroniki Sherborne na rozwój zdolności rozpoznawania form geometrycznych (stałość spostrzegania) u dzieci uczestniczących w sesjach Ruchu Rozwijającego Wpływ Metody Weroniki Sherborne na rozwój zdolności różnicowania stosunków przestrzennych figur u dzieci uczestniczących w sesjach Ruchu Rozwijającego Współpraca przedszkola z rodzicami Współpraca rodziców z przedszkolem wstęp pracy magisterskiej Wybrane rodzaje dysfunkcji i ich znaczenie wychowanie wychowanie przedszkolne Wykorzystanie dramy w przedszkolu zajęcia otwarte Zmienne i wskaźniki z pracy licencjackiej z pracy magisterskiej ŻYCIE I TWÓRCZOŚĆ STEFANA SZUMANA
%d blogerów lubi to: