Poziom rozwoju mowy dzieci

Odzwierciedleniem poziomu rozwoju mowy dzieci jest chęć relacjonowania zdarzeń z życia przedszkolnego, co odzwierciedla poniższa tabela.

Tabela. Relacjonowanie przez dzieci wydarzeń życia przedszkolnego.

Wypowiedzi   dzieci o przedszkolu

Liczba

%

systematycznie relacjonują   zdarzenia i przeżycia z przedszkola

34

89,5

nie   przejawiają chęci dzielenia się przeżyciami z pobytu w przedszkolu

4

10,5

Razem

38

100

 

Jak wynika z tabeli w zdecydowanej większości dzieci systematycznie i chętnie relacjonują zdarzenia z życia przedszkola, co niewątpliwie dobrze służy doskonaleniu ich mowy. Mowa dorosłego powinna być dla dziecka wzorem do naśladowania. Im dziecko jest młodsze, tym jego mowa i myślenie bardziej wiąże się z działaniem. Jest to okres myślenia sytuacyjnego. Okres przedszkolny to wiek pytań. Dzieci często, nieraz całymi seriami zadają je dorosły. Interesując się przyczynami i skutkami obserwowanych zjawisk, pytają niemal o wszystko.

Trzeba odpowiadać na te pytania, rozmawiać o tym co je interesuje, gdyż przez to dziecko zdobywa nowy zasób doświadczeń, co mu bardzo pomaga w poznawaniu i zbliżaniu sobie otaczającej go rzeczywistości.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

Analiza wyników badań Czynniki mające wpływ na kształtowanie zainteresowań dojrzałość szkolna DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA STEFANA SZUMANA dziecko edukacja koniec okresu przedszkolnego Kontakt z książką i czasopismem Metody aktywizujące a program wychowania przedszkolnego Metody aktywizujące w wychowaniu przedszkolnym w świetle literatury METODY BADAŃ PSYCHOLOGII PEDAGOGICZNEJ WEDŁUG STEFANA SZUMANA Metodyka i zakres preorientacji zawodowej w wychowaniu przedszkolnym Nauczyciel wychowania przedszkolnego nauka szkolna nauka w szkole NOWE WYCHOWANIE - ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE Organizacja i przebieg badań Osoby opiekujące się dzieckiem Pamięć dziecka w wieku przedszkolnym pisanie prac Podstawa programowa wyznacznikiem programów wychowania przedszkolnego pojęcie czasu wolnego w literaturze POZNANIE ŚWIATA - ROZWÓJ PSYCHIKI CZŁOWIEKA praca magisterska Praca nauczyciela prace dotyczące poziomu rozwoju mowy dzieci prace magisterskie prace z pedagogiki przedszkole przygotowanie dziecka Przykłady i analiza sytuacji eksperymentalnych próby korygowania wypowiedzi dzieci Rozwijanie czynności umysłowych dzieci start szkolny Uroczystości przedszkolne Uzasadnienie wyboru tematu pracy Wpływ Metody Weroniki Sherborne na rozwój zdolności odróżniania figury i tła u dzieci uczestniczących w sesjach Ruchu Rozwijającego Wpływ Metody Weroniki Sherborne na rozwój zdolności różnicowania stosunków przestrzennych figur u dzieci uczestniczących w sesjach Ruchu Rozwijającego Współpraca przedszkola z rodzicami Współpraca rodziców z przedszkolem wstęp pracy magisterskiej wychowanie wychowanie przedszkolne Wykorzystanie dramy w przedszkolu zajęcia otwarte Zmienne i wskaźniki ŻYCIE I TWÓRCZOŚĆ STEFANA SZUMANA
%d blogerów lubi to: