Poziom rozwoju mowy dzieci

Odzwierciedleniem poziomu rozwoju mowy dzieci jest chęć relacjonowania zdarzeń z życia przedszkolnego, co odzwierciedla poniższa tabela.

Tabela. Relacjonowanie przez dzieci wydarzeń życia przedszkolnego.

Wypowiedzi   dzieci o przedszkolu

Liczba

%

systematycznie relacjonują   zdarzenia i przeżycia z przedszkola

34

89,5

nie   przejawiają chęci dzielenia się przeżyciami z pobytu w przedszkolu

4

10,5

Razem

38

100

 

Jak wynika z tabeli w zdecydowanej większości dzieci systematycznie i chętnie relacjonują zdarzenia z życia przedszkola, co niewątpliwie dobrze służy doskonaleniu ich mowy. Mowa dorosłego powinna być dla dziecka wzorem do naśladowania. Im dziecko jest młodsze, tym jego mowa i myślenie bardziej wiąże się z działaniem. Jest to okres myślenia sytuacyjnego. Okres przedszkolny to wiek pytań. Dzieci często, nieraz całymi seriami zadają je dorosły. Interesując się przyczynami i skutkami obserwowanych zjawisk, pytają niemal o wszystko.

Trzeba odpowiadać na te pytania, rozmawiać o tym co je interesuje, gdyż przez to dziecko zdobywa nowy zasób doświadczeń, co mu bardzo pomaga w poznawaniu i zbliżaniu sobie otaczającej go rzeczywistości.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: